Робота кураторів
Голова Ради кураторів факультету
доцент кафедри соціальних і гуманітарних дисциплін
кандидат історичних наук
Логовський Ігор Миколайович
У роботі з курсантами (студентами) куратору доцільно використовувати такі методи виховної роботи, як:
спостереження (вивчення службової документації, узагальнення якомога більшого числа незалежних характеристик) – цей метод дає можливість проаналізувати за певний термін виховного впливу рівень отримання професійних умінь та навичок, засвоєння морально-етичних норм, правил етикету, а також відстежити динаміку розвитку особистості кожного курсанта (студента). Отримані результати порівнюються з підсумками минулої діяльності, що дає змогу виявити тенденції та внести корективи в організацію та здійснення індивідуальної виховної роботи;
метод переконання – це основний метод виховання, який передбачає собою вплив керівника на свідомість курсантів (студентів). Він забезпечує вирішення головного завдання виховання – формування світосприйняття, високих громадських та ідейних якостей. Метод переконання апелює до розуму, логіки, досвіду і почуттів курсантів, забезпечуючи прийняття ідей, їх обміркування і перетворення в мотиви поведінки;
метод прикладу полягає в тому, що винятково велике виховне значення мають позитивні зразки і приклади поведінки та діяльності інших людей. Недарма кажуть, що для духовного розвитку особистості треба три умови: великі цілі, великі перешкоди і великі приклади;
метод заохочення – це метод зовнішнього активного стимулювання, спонукання курсантів (студентів) до позитивної, ініціативної, творчої діяльності. Заохочення здійснюється за допомогою суспільного визнання успіхів курсантів, нагородження, задоволення їх духовних і матеріальних потреб. Важливо, щоб заохочення носили відкритий, гласний характер;
метод вправ (навчання) передбачає формування в особистості умінь та навичок, необхідних для вирішення професійних завдань. У даному випадку йдеться не про один вчинок вихованця, а про систему вчинків, певну лінію поведінки. Так, наприклад, курсант (студент) часто конфліктує через свою нестриманість, «гарячковість». При проведенні індивідуальної виховної роботи потрібно з'ясувати основні види ситуацій, в яких він «зривається», проводити «репетиції» необхідної поведінки в різноманітних ситуаціях і тим самим закріпити навички врівноваженої поведінки;
метод критики (стимулююча критика) – цей метод передбачає аналіз негативних результатів діяльності або якостей курсантів (студентів) та спонукання їх до позитивного розвитку;
метод примусу (покарання) куратор не застосовує, він лише може клопотати перед прямим начальником курсанта про притягнення його до відповідальності у суворій відповідності до Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту.
Основними формами роботи куратора з курсантами (студентами) є групові (бесіди, інформування, диспути, екскурсії тощо) та індивідуальні (індивідуальні бесіди, індивідуальні завдання, індивідуальна допомога, індивідуальний контроль тощо).
Прийняття участі студентами у «Соціальному апгрейді» (Харківська обласна бібліотека для юнацтва)
Відвідування студентами музею ім. А.С.Макаренка (Ку́рязька виховна́ коло́нія ім.А.С.Макаренка)
Відвідування курсантами та студентами театр імені Т.Г. Шевченка (вистава «Божевільна комедія»)
05.11.2019 р. в межах кураторської роботи доцентом кафедри СГД Харламовим М. І. проведена індивідуальна виховна бесіда зі студенткою групи МРП-18-322 Коробейник М. А. за темою Проблеми поєднання роботи
Кураторська година Хорошева О. із студентами групи РП-16-343